پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

786

سلام

بعضی وقتا فکر می کنم خدا به حافظ تقلب میرسونه آخه تا حالا نشده من این دیوان رو باز کنم یه شعر بی ربط به حالم توش باشه. واقعا بی دلیل بهش نمی گن لسان الغیب...

  

فال حافظ دیشبم

   تا ز میخانه و می نام و نشان خواهد بود                   سر ما خاک ره پیر مغان خواهد بود

     حلقه ی پیر مغان از ازلم در گوش است               برهمانیم که بودیم و همان خواهد بود

      بر سرتربت ما چون گذری همت خواه                 که زیارتگه رندان جهان خواهد بود

برو ای زاهد خوش بین که زچشم من و تو        راز این پرده نهان است و نهان خواهد بود

 ترک عاشق کش من مست برون رفت امروز        تا دگر خون که از دیده روان خواهد بود

چشمم آندم که به شوق تو نهم سر به لحد              تا دم صبح قیامت نگران خواهد بود

                                          بخت حافظ گر از اینگونه مدد خواهد کرد     

                                          زلف معشوقه به دست دگران خواهد بود


نظرات  (۳)

مگه نمی دونستید پارتی حافظ پیش خدا کلفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شوخی کردم. ولی راست میگید . من هر وقت فال حافظ گرفتم درست درومده. 
عجب شعری براتون اومده
اگر شعرش رو آوردید باید نیتتون رو هم می اوردید دیگه. 
پاسخ:
سلام
الان چجوری حساب کردین شما؟؟!!!
یکی از ویژگی های شعرای حافظ اینه که انقدر ایهام داره که خیلی نمیشه برداشت دقیقی ازش داشت اگه ندونی نیتت چیه.
 اگر این ویژگی رو نداشت اصلا نمیذاشتمش اینجا.
تا باشه از این دست اشتباهی خوردن ها
شما نیت کن و دیوان وحشی رو باز کن
اصلا دیوان ابتهاج و باز کن قرآنو ...
اعتقاد داشته باشی شعرو ربط میدی به نیتت!
خرافات الکی...!!!

پاسخ:
نگین اینجوری من که ازش نتیجه گرفتم
 یه تقسیم کار داشته باشیم خوبهT، همین حافظ امتحانش رو برای من پس داده. قرآنم که دیگه حرف نداره. اینا با من.
دیوان وحشی و کتاب فروغ و ابتهاج و ... هم با شما، با اعتقاد امتحان کنید. اگر خوب بود تجویز کنید قول میدم استفاده کنم.:))))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی