پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

786

خبر

صفحه ی یک روزنامه ی جوان امروز / وقتی که داد علی مطهری هم در می آید

علی مطهری در مجلس:

" وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا نسبت به پدیده بانوان ساپورت‌پوش در سطح تهران و برخی از شهرها بی تفاوت است. این چه پوششی است که تا ٣٠ سانت بالای زانو آشکار است؟ از ابتدای انقلاب اسلامی حجاب استاندارد گذشته از چادر عبارت بود از شلوار، مانتو تا زانو و روسری و مقنعه. دولت اسلامی موظف است آن بخش از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است و کار مردم نیست را انجام دهد و بدیهی است که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل خواهد کرد."

نظرات  (۹)

تو دوره رضا شاه به زور چادر از سر بر می داشتن و حالا امروزه میخوان به زور چادر رو سر بذارن. این مسئولین کی می خواهند بفهمند که هر کسی اختیار خودش رو داره و اگه خیلی اینجور چیزا اذیتشون می کنه باید از قبل به فکرش می افتادن. دقیقا نوش دارو بعد مرگ سهرابه . 
پاسخ:
خب همه چیز برمیگرده به نوع نگاه آدما به مسئله ی حجاب، با این مقدمه که قطعا کسی با اجبار موافق نیست و اجبار به هیچ وجه نباید مبنای یک تصمیم قرار بگیره حتی اگه بین درست و غلط باشه.شاید انسان بودن ما بخاطر اختیار در انتخاب ما باشه اینکه انسانها با اختیار خودشون انتخاب کنن تصمیمیه که خدا برامون گرفته. اما در عین حال به شخصه با ساپورت مخالفم و به نظرم حتی خیلی جاها از بی لباس بودن هم بدتره.
نباید فراموش کرد که لازمه ی زندگی مشترک و شکل گیری چیزی به اسم جامعه رعایت کردن اصول خاصیه که بهش میگن قانون و در مقابل بی قانونی آخرین راهی که میشه رفت و آخرین حلقه ی زنجیره اجباره و بی حجابی هم تو کشور ما یک نوع بی قانونیه و حرفای بالا به این معنی نیست که ما داریم توی باغ وحش زندگی میکنیم. پس اجبار هم یک راهه برای این مسئله اما آخرین و شاید کم اهمیت ترین راه.
سلام
میخواستم که کل مطلب رو تا آخر بگویید و بعد جواب بدید اخه شما عادت دارید که هنوز مطلب رو تا ته نخونده سریع موضع گیری می کنید و بقیه مطلب رو رها می کنید.
مگه دین ما اسلام نیست، مگه دینمون نگفته که نباید اجباری در کار باشه. اگه مت میخواهیم اسلامی برخورد کنیم پس چرا این اصل مهم رو فراموش می کنیم. 
این حرف که میگید ساپورت از بی حجابی بدتره یک حرف کلیشه ای است. شما یعنی ترجیح می دهید برهنه باشند تا با ساپورت!!!!!!!!!!!! البته میدونم این جور حرف زدن برای نشان دادن بد بودن این کاره ولی من اینطور حرف زدن رو نمی پسندم.
اگه قانون ما اسلامه پس چرا یکسری ها اسم خودشان را مسلمان و حزب .. میدارن و دارن مال مردم رو بالا می کشن و هر بلایی که می خواهند سر مردم میارن. اینم قاون دیگه پس چرا با اینا برخورد نمی کنن. آیا واقعا مساله بد حجابی و برخورد با آن خیلی مهمتر از برخورد با این افراد کثیفه!!!؟؟؟؟ آیا واقعا این دغدغه ماست؟؟؟؟؟؟؟ اگه این از این یکی مهمتره پس کلاهمون پس معرکه است.
شما خودتون قضاوت کنید، مسلمانان کشور دیگه هم همه روزه دارن تو خیایابان هایشون افراد برهنه و خیلی چیزای دیگه رو می بینند پس چرا انها زده نمی شوند؟؟؟؟؟ می دونید چرا؟ بخاطر اینه که عفافشون که یک چیز درونیه قویه. 
این همه برنامه در مورد حجاب و عفاف گذاشتن ولی باز هم خودشون، خودشون رو نقض کردن و به جایی نرسیدن بخاطر اینکه پایه های کارشون اشتباه است. این کارشناسان خودشون می گفتند که عفاف مهمتره چون از درون ادم نشات میگیره. دیگر مسلمونا هم این چیزا رو می بینند ولی بازم راه خودشون رو میرن چون عفاف دارن. ولی مردم به اصطلاح مسلمان ما چی. توقع دارن که همه حجابشون خوب باشه که مبادا خودشون بیراهه روند.
آدم های انقلابی بعد انقلاب چیکار کردن جز اینکه خودشون ماهواره رو آوردن و شروع کردند به اسم اسلام دزدی کردن؟؟؟؟ آیا فکر نمی کنید این بی دینی جوانان ما از کجا نشات می گیره؟؟؟؟ معلومه که وقتی می دیدند این افراد به اسم اسلام چنین کارای کثیفی رو می کنند پیش خودشون نمی گفتند که این دین مشکل داره؟؟؟؟؟ دو دو تا چهار تا کردن و دو دو تا شون درست بود. اصن پدر و مادرامون که الان به این جوانها گیر می دهند چقدر توانستند و تلاش کردند که این دین رو به ما معرفی کنند. جز اینکه با کاراشون اونا رو دین زده کردن. الان کسانی که به مملکت خیانت می کنند و کلاه برداری های میلیونی می کنند آیا از نسل انقلابی ها و نسل پدر و مادرهای ما که به حجاب ما گیر میدن نیستند؟؟؟؟؟؟
الان خودتون با جوانان سر و کار دارید و می بینید که در بحث دزدی و حلال و حرام و کار درست از پدر و مادران حواسشون جمع تره و رعایت می کنند و فقط حجابشون مشکل داره. من حاضرم حجابم بد باشه تا اینکه کلاه بردار و .... باشم. 
تقصیر از جوانان مانیست بلکه از افراد بعد انقلابه که راه رو کج گذاشتن و باعث این چیزا شدن.
پایه این قاون از اول اشتباه بوده که ما عفاف و حجاب رو به صورت قانون در بیاریم مگه تو زمان امام هایمان این قانون بوده که حالا بخواد باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تو آن زمان ها همه جور قشری بوده. پس وقتی میگم که دین اجباری نیست و اجبار رو نمی پذیره، ریشه اش از همان دوره امام ها و قران است. آنها می دانستند که اجبار چه پیامدهایی داره. 
حالا باز هم می گویید اجبار خوبه و لاطمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام
میگم شما دل پری دارین هم از موضع گیری من هم از قانون حجاب اجباری؟
قبل از هر چیز حلول ماه مبارک رو تبریک میگم و امیدوارم و می خوام که برای هم دعا کنیم که همگی بعد از این ماه از اینی که هستیم یه ذره بهتر بشیم. از خودمون بیشتر راضی باشیم.
 به یاد ندارم جایی بدون اینکه حرف طرف مقابلم با هر تیپی که می خواد باشه رو شنیده باشم جلوش موضع گیری کرده باشم اگر هم بوده بعدش ازش معذرت خواستم و حرفم رو درست کردم.
تو اینکه دین ما میگه لا اکراه فی الدین که هیچ شکی نیست. و همینطور این حرف که اصلا هیچ چیز نباید با اجبار باشه دین و هر طرزفکر و اعتقادی که از سر اجبار پذیرفته بشه به چشم به هم زدنی تغییر می کنه. اما وقتی ما داریم از قانون صحبت میکنیم پس نمیتونیم اجبار رو ندیده بگیریم چون بالاخره چه بخوایم چه نخوایم یک روی سکه ی قانون اجباره. برخورد سلیقه ای با قانون هم حتما کار غلطیه من نمیدونم چرا با اینایی که شما میگین برخورد نمیشه باید بشه اما بازم هیچ کدوم از اینا دلیل بی قانونی نمیشه. من الان به این کاری ندارم که اینکه ما این قانون رو داشته باشیم خوبه یا اینکه این قانون برداشته بشه. این برمی گرده به نظر شما راجع به حجاب و اینکه به نظر شما این کار کار درستی یا اشتباهه مثلا خرافاته و خیلی چیزای دیگه. شاید بعضیا چنین نظری داشته باشن اونام هم وطن من هستن و من دارم در کنارشون زندگی میکنم و حتی اگر کسی کلا منکر حجاب باشه از این نظر که یک ایرانیه نظرش برای من غلط اما در عین حال محترمه.
پس تا حجاب یک قانونه باید رعایت بشه. اما اگر جدای از این بخوام بگم باید بگم که معلومه که عفاف مهم تره وقتی که شما میگین تو جوامع دیگه حجاب ندران و عفاف دارن غیر مستقیم این رو میرسونه که بین حجاب و عفاف تضاد وجود داره در حالی که اصلا اینطور نیست. حجاب و عفاف دو روی یک سکه هستند هر چقدر عفاف درونی یک نفر بیشتر باشه تو رعایت حجاب هم دقت بیشتری از خودش نشون میده. به نظرم مطرح کردن ویژگی های ظاهری توسط خانم ها و عدم رعایت حجاب تبعات بدی رو برای جامعه داره و شاید جامعه و خود خانم ها رو به سمت افتادن تو در رقابت در استفاده از لوازم آرایشی کنه و خیلی چیزای دیگه که الان دم افطاره و شارژم تموم شده ایشالا بعدا...
در ضمن مطمئنا ما مسائل مهم دیگه ای هم تو این کشور داریم که باید حتما راجع بهش صحبت بشه و خیلی جاها اونا اولویت داره اما یه قاعده ی منطقی هست که میگه اثبات شیء نفی ما عدا نمی کند. یعنی صحبت کردن از این مسئله به این معنی نیست که مسائل مهمتری برای حرف زدن وجود نداره.
سلام من هم فرا رسیدن این ماه رو تبریک میگم و ایشالا مهمونای خوبی باشیم و میزبان رو اذیت نکنیم. شما متجه منظورم نشدید .. بحث داره ی سمت دیگه میره. الان وقت ندارم باشه فردا نظرم رو میگم
اولا من منظورم از افراد خارجی که حجاب دارن افراد مسلمان با حجاب کامله نه افرادی که بی حجابن. 
دوما من با حجاب مخالف نیستم و خیلی هم باهاش موافقم و خودم رعایت می کنم و این حرف های من این رو نمی رسونه که من با حجاب مخالفم بلکه با قانون حجاب و حجاب طورکی مخافم. هر کسی باید در این امر آزاد باشه. من دارم میگم تو دوره امام هامون اجباری نبوده چون می دونستن چه پیامدهایی داشته. الان جامعه ما رو ببینید به چه فضاحتی کشیده شده حتی پوشش زنان ما از زنان خارجی خیلی بدتره و من میگم دلیل این امر هم زور بودن حجابه. کشورهای ی دیگه زوری نیست و ما شاهد این هستیم که پوشش ها شون خیلی بهتر از ماست چون خودشون انتخاب کردن.
سوما: برام خیلی جای تعجب داره که بحث حجاب و عفاف رو مهمتر از بحث  های دیگه می دونید
چهارما: چرا در این دو هفته که به این موضوع گیر دادن از پوشش آقایون دوباره صحبت نشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  علنا پسران رو ادم تو خیابون با خالکوبی هایی میبینه که تعجب می کنه. مدل موها که افتضاحه. لباسای پسرها جوریه که وقتی خم میشن..... البته ببخشید این رو گفتم ولی یک واقعیته دیگه. من واقعا از این که انقدر روی زنان ما زوم میشه تا مردان ما در همه زمینه ها واقعا عصبانی میشم و از این جامعه ی به اصطلاح مسلمون واقعا بدم میاد. 
بعدشم ادم باید رو در رو صحبت کنه چون اینطوری بحث کردن ادم رو به جایی نمی رسونه و دور باطل زدنه و نوشتن مطالب سخت تره و حرف زدن موثرتر
پاسخ:
سلام
درخصوص سوما شما تعجب نکنین چون من چنین حرفی نزدم گفتم اثبات شیئ نفی ما عدا نمیکنه یعنی اینکه الان ما داریم در این مورد صحبت میکنیم به ای معنی نیست که این بحث مهم ترین مسئله ی روی کره ی زمینه مسائل مهمتری هم هست و باید راجع به اونام صحبت بشه اما خب این دلیل نمیشه که در این مورد حرف نزنیم
درباره ی پوشش پسرا حرفتون رو حتما قبول دارم و باید بگم آدم با دیدن بعضی ها از مرد بودن خودش پشیمون میشه. من حتی تو این حرف که تو تاریخ ما یه جاهایی به زنها ظلم شده شکی ندارم اما  حجاب رو باعث آزادی جامعه میدونم چه برای زنها و چه برای مردها.
بله حتما صحبت حضوری میتونه مفید باشه.
راس میگه دیگه آقای خلعتبری.
موضع گیری میکنی دیگه همیشه داداش من!
مغزت یه طرفست.نگاهت دجال گونست...
من که کلللللللا با جمهوری اسلامی و اسلامی بودن قوانین در عصرکنونی که اسلام واقعی ور از دسترسه و افتاده دست یه مشت دک منفعت طلب که دین رو فدای ام ونانشون میکنن
مخالفم.
و این دوستمون کاااااملا درست میگن:)
پاسخ:
بابا بی خیال مغز یه طرفه؟!!! نگاه دجال گونه؟!!!
شما همیشه انقدر ترسناک صحبت می کنید!!!!
برداشت شما در مورد موضع گیری من به عنوان یه برداشت محترمه اما من حرفی رو بدون استدلال نمی زنم و فکر می کنم برای اینکه نگاه و مغز آدمها جاده ی دوطرفه باشه تنها قاعده یی که پلیس راه میتونه بهش عمل کنه عقل و استدلاله به نظر میرسه من تو جاده ی یه طرفه ی ذهن شما دارم خلاف رانندگی می کنم که پلیس راه ذهنتون با علامت اخطاری که روش نوشته مغز یه طرفه و نگاه دجال گونه ماشین ذهن من رو نگه میداره.
 
ادمای بی اعتقاد به حجاب هم دلایل خودشونو دارن که توی مغز بسته شما شاید منطقی نباشه!
پس این شماییی که یه طرفه_ جاست اسلامیک_نگاه میکنی!


پاسخ:
حتما همینطوره. هر آدمی برای کاری که می کنه دلیل خاصی داره و باز نگاه کردن و بسته نبودن ذهن آدم به اینه که در عین اینکه اعتقاد خودش رو بیان می کنه این اختلاف ها رو هم درک کنه چون در غیر این صورت ناچار میشه به دیگران توهین کنه؟!!!
سلام
من خیلی دلم میخواست بحث رو ادامه بدم ولی وقتی نظر من با نظر شما و دیدگاه و دیدمون فرق داره ترجیح دادم صحبت رو ادامه ندم. اینطوری باعث میشه احترام هر دو طرف حفظ بشه و کار به جایی نرسه که به حد انفجار برسیم و سوپاپ اطمینانی نباشه. 
راستی اگر من خلاف راه شما و شما خلاف راه من حرکت کنید تو جاده پس کی راه درست رو میریم؟ 

پاسخ:
سلام
شاید اون کسی که اصلا تو جاده ی ما نیست و راه میانبر رو برای ادامه ی مسیرش انتخاب می کنه داره درست میره.
بحث کردن با نظر مخالف برای من هیچ وقت اینجوری نبوده که غیر مفید باشه. حتی اگر نظر اون شخص خیلی دور از ذهنم باشه که در مورد شما اصلا اینطور نبوده و نیست. ما هر دو تا حد زیادی درون دینی بحث می کنیم و اصلا درون دینی فکر می کنیم.
اما خب شیرینی بحث کردن و هیجانش به همین اختلاف نظرهاست و همین هاست که باعث رشد متقابل آدم ها میشه. برای همین ممنونم از اینکه سلیقه و نظر مخالف خودتون رو ابراز می کنین.
ظرفیت هر دوی ما خیلی بیشتر از اینه که بخاطر این حرفا احترام هم رو زیر پا بذاریم.
بازم سلام
راستی چرا مطلبی در مورد جام جهانی نذاشته بودید؟
حداقل برای والیبال بذارید. بچه هامون گل کاشتن دیشب مقابل روسیه ایشالا برزیل رو میزنیم که حتما میزنیم. میریم مرحله بعد. ما پتانسیلش رو داریم قهرمان بشیم؟
پاسخ:
سلام
فرصت نشد دیگه یه کم گرفتار بودم.
آره واقعا گل کاشتن دیشب هم تونستن دو ست از روسیه بگیرن و توی ست اول قهرمان سابق لیگ جهانی رو واقعا تحقیر کردن. هر چند که به نظرم پیروز شدن هم واقعا براشون دور از دسترس نبود. جالبه رئیس فدراسیون جهانی والیبال در پیامی که برای این بازی ها داده فقط از ایران نامبرده و گفته خوشحاله که این تیم به این مرحله رسیده. نمی دونم چرا میرزاجانپور رو فرم نبود و اگر غفور رو نداشتیم کی می خواست برامون انقدر امتیاز بگیره؟!! شهرام محمودی هم که مصدوم بود و به نظرم مربی اونام بهتر از مربی ماست که شانس بزرگی پیدا کرده که اولین تجربش تو لیگ جهانی با تیمیه که به خود باوری رسیده. اما در کل خیلی درخشیدن و کاری کردن که ما به ایرانی بودنمون افتخار کنیم.
من فکر می کنم اون چیزی که ما بهش نیاز داریم برای قهرمانی تو هر رشته ی ورزشی "خودباوریه" که خوشبختانه والیبالیست هامون تا حد زیادی بهش رسیدن.
ما باید باور داشته باشیم که می تونیم، خالق شگفتی ها باشیم و سرنوشتمون تو تمام رشته ها اینه که جزء بهترین ها باشیم.

آهان،اینو اونجا یادم رفت بگم که این عآآآآآآآآآآآلیه که شما تمام نظرات رو تایید میکنید و عآآآآآآآآآآآاالی تر این که بهشون پاسخ میدین که هرچند گاهی حداقل واسه من گنگه پاسختون و اگه یکم واضح تر باشه بسیاررررر بیشتر سپاسگذارم،اما درهمین حدم یه سرنخایی بهم میده که توی جنس نگاه و تصمیم خیلی میتونه کمکم کنه.

بازم ممنون که وقت میذارید

 درخصوص ادبیات صحبت کردنم هم اصصصصصصصصلا منظور بدی ندارم،پلییییز اگه جایی آزردتون کرده بببزرگیه خودتون ببخشیید!!

پاسخ:
سلام
        باورم نمیشه که شما دارین تعریف می کنید!!!

 مرسی که نقاط قوت و ضعف رو با هم میبینید مدل صحبت کردن آدما برام خیلی موضوعیت نداره اما خب یه جاهایی باعث میشه نتونن اون چیزی که تو ذهنشونه رو خوب منتقل کنن. یعنی یه حرف ساده که شاید توهینی باشه رو کل صحبت های مثبتتون هم می تونه سایه ی منفی بندازه.
این حرف رو دارم خیلی در گوشی میزنم فحش دادن کار خیلی بدیه و بهتره که آدم هیچ وقت اینکارو نکنه اما خب خدایی نکرده جایی لازم شد"مودبانه هم میشه به آدما فحش داد"
و این مدل تو قضاوت نفر سومی که حرف شما رو می خونه تاثیر زیادی داره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی