پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

قدرتمندترین ارتش‌های جهان در سال ۲۰۱۴

موسسه گلوبال فایر پاور (Global Firepower) یک موسسه بسیار مشهور در زمینه طبقه‌بندی ارتش‌ها و نیروهای نظامی کشورهای مختلف است. این موسسه هم اکنون مرجع بسیاری از تحلیل‌گران نظامی است. رتبه بندی این موسسه از قدرتمندترین ارتش‌های جهان هر ساله مباحث فراوانی را در میان تحلیل‌گران سیاسی به راه می‌اندازد. با وجود انتقادات فراوانی که به این طبقه‌بندی وارد است از جمله لحاظ نکردن قدرت هسته‌ای کشورها و توجه به کمیت و نه کیفیت، اما همچنان می‌توان از آن به عنوان یک مرجع مناسب استفاده کرد.


عکس: رونمایی از جدیدترین ...

همچنین یکی از امکانات جالب این موسسه امکان مقایسه کشورهای مختلف از نظر قدرت نظامی است. این موسسه مدعی است که برای طبقه‌بندی ارتش‌های جهان از ۵۰ فاکتور مختلف استفاده می‌کند و هر فاکتور در مقایسه با سایر کشورها امتیازی را برای آن کشور در بر دارد. بهترین امیتاز ۰ است و هر چه کشورها امتیاز بالاتری بگیرند رتبه‌شان بدتر خواهد شد و برعکس هر چه امتیازشان به صفر نزدیک‌تر شود رتبه بهتری خواهند داشت. در این مقاله به ارائه لیستی از قدرتمندترین کشورهای دنیا خواهیم پرداخت.

رتبه‌بندی قدرتمندترین ارتش‌های دنیا

در زیر توان نظامی سه کشور ایران، روسیه و آمریکا به طور مختصر شرح داده شده است و سپس در ادامه رتبه بندی ارتش‌های قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۴ آورده شده است :

ایالات متحده آمریکا: با توجه به اطلاعات ارائه شده در سایت گلوبال فایرپاور ارتش آمریکا که رده نخست را دارد دارای ویژگی‌های زیر است: ۱ میلیون و ۴۳۰ هزار نیروی ارتش، ۸۳۲۵ تانک، ۱۳۶۸۳ هواپیما از جمله ۲۲۷۱ هواپیمای جنگی و ۶۰۱۲ هلیکوپتر، ۱۰ ناو هواپیمابر، ۱۵ ناو جنگی و ۷۲ زیردریایی است.

روسیه: همچنین ارتش روسیه که رده دوم را دارد دارای ویژگی‌های زیر است: ۷۶۶هزار نیروی ارتش، ۱۵ هزار و ۵۰۰ تانک، ۳۰۸۲ هواپیما از جمله ۷۳۶ هواپیمای جنگی و ۹۷۳ هلیکوپتر، ۱ ناو هواپیمابر، ۴ ناو جنگی و ۶۳ زیردریایی است.


عصر ایران

ایران: اما ایران که در سال‌های قبل رتبه‌هایی همچون ۱۶ را کسب کرده بود در حال حاضر رتبه ۲۲ را در بین قدرتمندترین ارتش‌های جهان در اختیار دارد. از جمله ویژگی‌های نیروهای نظامی ایران عبارتند از: ۵۴۵ هزار نیروی ارتش، ۲۴۰۹ تانک، ۴۸۱ هواپیما از جمله ۱۳۴ هواپیمای جنگی و ۱۱۹ هلیکوپتر، ۰ ناو هواپیمابر، ۱۰ ناو جنگی و ۳۱ زیردریایی است.


تمرین جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور آمادگی بیشتر برای حضور در رژه هوایی ۲۹فروردین (روز ارتش) صبح دوشنبه در پایگاه شکاری شهید لشکری برگزار شد./IRNA

لیست قدرتمندترین ارتش‌های دنیا:

۱- ایالات متحده آمریکا


اظهارات عجیب فرمانده ناو آمریکایی ناجی ملوانان ایرانی

۲- روسیه


ناوشکن جماران

۳- چین


picfa net%20(5) زنان ارتش های مختلف جهان

۴- هندوستان

۵- بریتانیا

۶- فرانسه


۷- آلمان

۸- ترکیه

۹- کره جنوبی

۱۰ -ژاپن

۱۱-اسرائیل


۱۲- ایتالیا

۱۳- مصر

۱۴- برزیل

۱۵- پاکستان

۱۶- کانادا

۱۷- تایوان

۱۸- لهستان

۱۹- اندونزی

۲۰- استرالیا

۲۱- اوکراین

۲۲- ایران

۲۳- ویتنام

۲۴- تایلند


۲۵- عربستان سعودی

۲۶- سوریه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی