پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

786

 

 

پلنگ صید خودش را سریع خواهد کشت

من از نگاه غزال نجیب می ترسم

 

786

انتقاد رسانه‌های جهان از هجوم ایرانی‌ها به فیس‌بوک مسی

دو روز پس از هجوم گسترده برخی کاربران ایرانی فیسبوک به صفحه لیونل مسی و فرناندا لیما خبر این رویداد را برخی رسانه های بین المللی با لحنی سرزنش آمیز منتشر کرده اند. تا کنون اشپیگل، دی ولت، فوکوس و اسپرت از رسانه های معروف آلمانی و همچنین مجله لوپوئن فرانسه گزارشهایی در این باره منتشر کرده اند.

ماجرا از روز قرعه کشی مسابقات جام جهانی برزیل آغاز شد، فرناندا لیما مدل و مجری این برنامه بود و تلویزیون ایران به دلیل نوع پوشش او نتوانست مراسم را به صورت زنده پخش کند. لیونل مسی نیز شناخته شده ترین بازیکن تیم ملی آرژانتین بود که بر اساس قرعه، رقیب تیم ملی ایران در جام جهانی خواهد بود.

بلافاصله پس از پایان قرعه کشی لشکرکشی به صفحات فیسبوک این دو نفر آغاز شد. بر اساس برخی خبرها تا کنون کاربران ایرانی بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار کامنت در صفحه مسی نوشته اند که بخش زیادی از آنها توهین آمیز یا حاوی جملاتی تمسخر آمیزند.

786

 

وقتی که اول شدن بدترین اتفاق ممکنه.

 

 


 

ایران رتبه اول مصرف نوشابه در دنیا!/ کارتون: طاهر شعبانی



 

786

خدا بیامرزتشون

دکتر کاظم معتمد نژاد پدر علم ارتباطات ایران درگذشت

روزنامه نگاری ما تقلیدی است/ انقلاب باید الگوی ارتباطات اسلامی را به دنیا عرضه کند

دکتر معتمدنژادمی گوید: روزنامه نگاری ما یک روزنامه نگاری تقلیدی است و این جای تاسف است. برای پُر کردن این خلا و .بازگشت به شرایط بهتر باید برای دنیا پیام داشته باشیم، نظیر دوره ابن سینا

 

 

نلسون ماندلا، رهبر مبارزه ضد آپارتاید و رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی درگذشت.

 

786

دولت در زنگ حساب

انشاء خواند



صبح امروز یکی از روزنامه های کشور برای پوشش خبری گزارش صد روزه ی رئیس جمهور از این تیتر بالا استفاده کرده بود.

 عده ی زیادی بر این باورند که کشور ما هم اکنون در شرایط خاص سیاسی به سر می برد به قول بعضی از دوستان که البته این حرفشان با کمی کنایه همراه است سی سال است که ما در شرایط حساس کنونی هستیم. با این پیش زمینه ی فکری امروز ما بیش از هر زمان دیگری به هم صدایی و اتحاد نیازمندیم.

حال به نظر شما چنین تیترهایی در چنین شرایطی باعث تضعیف کشور و ایجاد تفرقه نمی شود؟ در شرایطی که حتی رهبری هم از مذاکرات ژنو دفاع کرده اند ما نباید در افکار عمومی از دولت آقای روحانی دفاع کنیم؟ در یک نگاه اولیه شاید اینطور به نظر برسد اما واقعیت ماجرا می تواند کمی چند لایه تر و پیچیده تر از این باشد.


در درجه ی اول ما نباید مسائل را با هم درآمیزیم حمایت رهبری از مذاکرات ژنو امری طبیعی و در خور انتظار است ایشان از همه ی دولت ها به خصوص در ابتدای کارشان و سیاست های اولیه دفاع می کنند در ضمن نباید فراموش شود که حمایت درجه دارد سطح دارد اگر مثلا امام خمینی یک جا از کسی دفاع کرد آیا این به آن معنی است که دیگر کسی این فرد را نقد نکند مگر غیر از این است که خود آقای روحانی بارها بر تنوع افکار و لزوم مطرح شدن همه ی افکار مخالف و موافق تاکید کرده اند البته من اینجا نمی خواهم به درستی یا نادرستی سیاست های دولت و ایشان بپردازم. چه بسا خیلی از این سیاست ها قابل دفاع و با توجه به شرایط کنونی درست و منطقی به نظر برسد عملکرد آقای روحانی تا همین الان در بعضی از ابعاد نه تنها قابل دفاع است که شاید قابل تقدیر و تشکر هم باشد.

اما زمانی که وعده ای داده شده و آقای رئیس جمهور برای گزارش آن وعده و اینکه این وعده چه قدر تحقق یافته مصاحبه می کنند بهتر است عملکرد خودشان را توضیح دهند تا اینکه به نقد عملکرد پیشینیان بپردازند البته من اینجا قصد دفاع از عملکرد آقای احمدی نژاد را هم ندارم.

سوال اساسی من این است که زمانی که آقای روحانی وعده ی صد روزه حل کردن بعضی از این مشکلات را دادند مگر از شرایط کشور اطلاع نداشتند؟ مگر می شود کسی بدون اطلاع از شرایط کشور قولی بدهد؟ برفرض که تمام صحبت های ایشان درست است مطمئنا مخاطبان ایشان و مردم عزیز مشتاق بودند بداند ایشان برای رفع این مشکلات چه اقداماتی انجام داده اند. این حرف مثل استدلال برخی از اطرافیان آقای احمدی نژاد است که می گویند می خواست خدمت کند اما بعضی نگذاشتند. ما که آخر دقیقا متوجه نشدیم این بعضی چه کسانی بوده اند. البته اینجا به درست یا غلط بودن این حرف هم کاری ندارم وهمچنین قصد رد کردن این حرف را در تمام ابعادش، غرض این است که ای کاش به جای خالی کردن دل مردم رئیس دولت تدبیر و امید کمی به مردم امید می دادند و افق های روشن تری را ترسیم می کردند. طبیعتا منظور نویسنده این نیست که واقعیات کشور را نگویند این نیست که عملکرد ایشان به عملکرد دولت قبل هیچ ربطی ندارد طبیعتا عملکرد دولت آقای احمدی نژاد بر دولت بعدی تاثیرگذار است. حرف چیز دیگریست مشکل این است که این استدلال کم کم در بین سیاست مداران ما به یک رویه تبدیل می شود که ضعف مدیریتی خودشان در برخی سطوح را به عوامل خارجی نسبت می دهند.

در پایان این امید می رود که رئیس جمهور منتخب حداقل در گزارش صد روزه آینده از عملکرد مثبت دولت خود بگویند و همچنین تدبیرهایی که در دولت تدبیر و امید در سطح کشور اتفاق افتاده است.

(سخن بی عیب و نقص تنها بر زبان معصومین جاریست.)

......محمد حسن خلعتبری.....


1-قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام بین قاره ها

قهرمانی تیم فوتبال ساحلی ایران/ کارتون: طاهر شعبانی
 
خبر قهرمانی تیم فوتبال ساحلی این روزها بین موج خبری مذاکرات ژنو گم شد برای همین من اینجا این خبر رو خبر اول میارم انصافا خیلی زحمت کشیدن با کمترین امکانات و با وجود ناداوری فراوان تیم روسیه رو شکست دادند و بزرگترین افتخار تاریخ ملی فوتبال ساحلی رو کسب کردند و باعث افزایش غرور ملی شدند.
 
2-واکنش ها به توافق ژنو:
اسرائیل توافق با ایران را توافقی بد دانست.
عصبانیت رژیم اشغالگر از مذاکرات مثبت ایران/ کارتون: محمدعلی خلجی
 
هیگ: توافقی که انجام شد برای دنیا و ایرن خوب است.
لاوروف:5+1حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخت.
کری: در این توافق نامه حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته نشده است.
ظریف: متن توافق نامه مشخص است و کشورها در شانی نیستند که حق غنی سازی ایران را به رسمیت نشناسند.
توپ ظریف در زمین حریف/ کارتون: محمدعلی رجبی
 
اوباما:توانستیم گسترش برنامه ی هسته ای ایران را متوقف و بخش هایی از آن را به عقب ببریم. با این کار از دسترسی به ایران به بمب اتم جلوگری کردیم.
بازتاب توافقات هسته ای ایران با اجلاس 1+5/ کارتون: محمد کارگر
 
از 100میلیارد دلار دارایی خارجی ایران به دلیل تحریم تنها 30میلیارد دلار قابل دسترس است.
نامه ی رئیس جمهور به رهبر:فرزندان انقلابی شما توانستند حقانیت ملت ایران در فعالیت های هسته ای را در صحن بین المللی اثبات کنند/ حقوق هسته ای ملت ایران مورد اذعان قدرت های جهانی قرار گرفت.
پاسخ رهبر به رئیس جمهور:دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید درخور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته ای است/ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها همواره شاخص خط مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد.
یکی از مقامات دولتی عربستان از این توافق اعلام ناراحتی کرد/عربستان و رژیم صهیونیستی تنها کشورهایی هستند که از این توافق ابراز نگرانی کردند.
ناکامی اسرائیل و عربستان و توافقات اجلاس هسته ای ایران/ کارتون: محمود نظری
 
در کل امیدواریم که این توافق نامه به نفع کشورمون باشه که تا اونجایی که از ظاهر امر هم پیداست اینطوره اما بندهایی از اون هست که شاید برای ما چندان خوشایند نباشه و به نوعی از گسترش و توسعه برنامه ی هسته ای جلوگیری میشه. خب این اتفاق هم چندان غیر طبیعی نیست طبیعتا شما در یک مذاکره یک امتیازاتی باید بدید تا بتونید امتیازات دیگری بگیرید اما اینکه وزن امتیازاتی که دادیم در برابر امتیازات دریافت شده چقدر هست الله اعلم.. بالاخره باید تکلیف این تناقض گویی ها هم معلوم بشه.
در کل به دیپلمات های کشورمون خسته نباشید میگیم و امیدواریم این تلاش ها اثر حقیقی و بلند مدت داشته باشه.