پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دیگر نخواهد مرد حتی روز رستاخیز

شوری که در سر دارم از تو عشق بی پرهیز!

 

 

هرجا دیارت می شود دنیای من آنجاست

در چشم مولانا جهان یعنی همان تبریز

 

 

امشب که فرهادت در آغوش اجل خواب است

راحت بگیر آری ! تو هم در بستر پرویز

 

 

حتی مرا با وعده ی فردا نکردی شاد

دیروز بی تو ، حال بی تو ، آه! فردا نیز

 

 

جام حیاتم از رسیدن سخت خالی بود

ای مرگ ! شاید جام آخر را کنی لبریز

 

 

همچون درختان مرگ را آغاز می دانم

آماده ام ای «پادشاه فصل ها پاییز»

 

(از دوست عزیزم محمد علیزاده)

نظرات  (۱۵)

سلام
آخه من نمیدونم که چرا شاعر پاییز رو پادشاه فصل ها گفته؟  پاییز فقط آدم رو یاد بدبختی هاش میندازه. تو این فصل انگار همه ی غم های دنیا میاد رو سر آدم. ادمی همش دلتنگ و خسته است. من  که ااصلا حس خوبی نسبت به پاییز ندارم. تنها چیزیش که خوبه اینه که هوا گرفته و بارانی و بوی نم خاک میاد که بوی این نم بهترین بوی دنیاست. ولی جدای از این حرف ها هیچ چیز تو این دنیا بی حکمت نیست و حتما حکمتی در این فصل ها در کار است. خدا عالم.
پاسخ:
سلام
         دقیقا...
                    هیچ کدوم از کارای خدا بی حکمت نیست.
من با تعبیر شاعر کاملا موافقم. زیبایی پاییز یه جور خاصیه که تو کمتر فصلی میشه دید. یه حس خاص داره. منحصر به فرد، بکر و عمیق یه جورایی هم تامل برانگیزه.
بیشتر از هر منظره ای صحنه های پاییزی میتونه آدم رو به فکر فرو ببره آدم از منظره هایی که تو پاییز می بینه میتونه خیلی چیزا یاد بگیره و ......
هر چند که من به فصل بهار علاقه ی خاصی دارم اما این هیچ چیز از جایگاه خاص پاییز کم نمی کنه.
۰۳ مهر ۹۲ ، ۱۲:۲۳ سفیـــر نـــور
خداوند مقرّبترین بندگان خویش را از میان عشّاق بر می گزیند که گره کور دنیا را به معجزه عشق می گشایند!
شهید سید مرتضی آوینی

┘◄ التماس دعای فرج + شهادت..❀یازهرا(س)
پاسخ:
سلام
         خیلی به امثال شهید آوینی تو زندگیم غبطه می خورم خب ایشون زندگی منحصر به فردی داشتن شاید اغراق نباشه اگر بگم کسانی که مثل شهید آوینی به چنین درکی از واژه ی عشق و انواع آن رسیدن روی کره ی زمین تعدادشون به اندازه ی انگشتان یک دست نمی رسه.
وفا جان خفه!
پاسخ:
الان چرا؟؟؟
با سلام...

با مطالب زیر بروزیم...

روح الله ، مردی از قم

و

پایان مدارا با یهود


تقدیم به شما

کاش خوشتون بیاد.
خرین کلمات یک الکتریسین : خوب حالا روشنش کن... 
آخرین کلمات یک انسان عصر حجر : فکر میکنی توی این غار چیه؟
آخرین کلمات یک بندباز : نمیدونم چرا چشمام سیاهی میره...
آخرین کلمات یک پلیس : شیش بار شلیک کرده، دیگه گلوله نداره...
آخرین کلمات یک جهانگرد در آمازون : این نوع مار رو میشناسم، سمی نیست...
آخرین کلمات یک چترباز : پس چترم کو؟
آخرین کلمات یک خبرنگار : بله، سیل داره به طرفمون میاد...
آخرین کلمات یک دربان : مگه از روی نعش من رد بشی...
آخرین کلمات یک دیوانه : من یه پرنده ام!
آخرین کلمات یک غواص : نه این طرفها کوسه وجود نداره...
آخرین کلمات یک فضانورد : برای یک ربع دیگه هوا دارم...
آخرین کلمات یک قهرمان : کمک نمیخوام، همه اش سه نفرند...
آخرین کلمات یک گروگان : من که میدونم تو عرضه ی شلیک کردن نداری...
آخرین کلمات یک متخصص آزمایشگاه : این آزمایش کاملاً بی خطره...
آخرین کلمات یک متخصص خنثی کردن بمب: این سیم آخری رو که قطع کنم تمومه...
آخرین کلمات یک معلم رانندگی : نگه دار! چراغ قرمزه!
آخرین کلمات یک ملوان زیردریایی: من عادت ندارم با پنجره بسته بخوابم...
آخرین کلمات یک سرباز تحت آموزش هنگام پرتاب نارنجک: گفتی تا چند بشمرم؟
 
پاسخ:

سلام

        و من امیدوارم آخرین کلمات من اینها باشن:

                                                                   اشهد ان لا اله الا الله اشهد ان محمد الرسول الله

                                                                                                                                            خیلی خیلی ممنون از نظر زیباتون.

سلام .

آقای خلعتبری نکنید این کارو.

غبته نه.غبطه درسته.

البته میتونید اصلا کامنت عمومی نکنید و یواشکی غلطتون رو درست کنید.از نظر من اشکالی نداره.

 

پاسخ:

سلام

        نه خب دلیلی نداره پنهان کنم اشتباه نوشته بودم دیگه....

                                                                                  مرسی از این که اشتباه یا به قول خودتون غلطم رو گرفتین. بازم مثل اون بار میگم که ای کاش همیشه همه ی غلطا در حد غلط املایی باشه که بشه به راحتی درستش کرد.

                               بازم ممنون

االهی. مثل اینکه خیلی دلت پر نیکی جان. اگه مشکلی داری ایمیلم رو بدم تا حلش کنیم. مرده ی این حرف زدنتم. مثل اینکه از شاعر گرامی انتقاد کردم ناراحت شدی.
و "فروغ" گوید:
پیش رویم،
چهره تلخ زمستان جوانی
پشت سر،
آشوب تابستان عشقی ناگهانی
سینه ام،
منزلگه اندوه و درد وبد گمانی.
کاش چون پاییز بودم

+احوال حسن آقا؟
پاسخ:

سلام

        آقا خیلی خیلی خوش اومدین.....

                                                    ممنونم شکر خدا

                                                                            بازم از این کارا بکنید.

سلام
مرسی زیبا بود واقعا لذت بردم! هم از متن هم از تصاویر این فصل زیبا...
پاییز در راه است...
فراموش نکن که برگ های پاییزی سرشار از شعور درخت اند و خاطرات سه فصل را بر دوش می کشند...
آرام قدم بگذار بر چهره ی تکیده ی آن ها
این برگ ها حرمت دارند...
درد پاییز، درد "دانستن" است...!
پاسخ:
سلام 
        درد پاییز درد دانستن است...

بهتون تبریک می گم واقعا زیبا و عمیق بود.
تصاویر رو قشنگ انتخاب کردید.
پاسخ:
سلام 
        ممنون از حضورتون.
۰۸ مهر ۹۲ ، ۱۸:۲۲ فرشته ابراهیمی
واقعا زیباست
۰۹ مهر ۹۲ ، ۱۱:۳۴ یک پسر مجرد
سلام آقای خلعتبری
چه عکس های زیبایی گذاشتید :)
منم عاشق پاییز و بهار هستم {قلب گنده}
پاسخ:
سلام
         چشاتون قشنگ می بینه.
                                               مرسی از نظرتون.
سلام چرا آبه روز نمیشیییییی؟
پاسخ:

سلام

         چشششششششششششششششششششششششششششم.

۱۴ مهر ۹۲ ، ۰۲:۴۲ محمد زمانی
سلام
 
از عکس هایی که انتخاب کرده بودید لذ برم
شعر خوبی بود
با تقلید از شما من هم کاری مانند شما انجام دادم
لطفا سری هم بم بزنید
ونظری بدهید
نظر کارشناسنه
غلط هارا هم بگیرید
راستی اگر بودا
پاسخ:

سلام

          افتخار دادین .

                             حتما خدمت می رسم..

سلام
خدا قوت
بسیار زیبا
استفاده کردیم
پاسخ:
سلام
        سلامت باشین 
                             ممنون از حضورتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی