پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 

مناظره به سبک دهه شصت

 

 


مناظره به سبک دهه شصت...!/ کارتون: پیمان علیشاهی

 
به نظرتون مناظره ها چطور بود؟
 
آیا شان نامزدها رو پایین آورد؟ به نظرتون ما با این کار نامزد های ریاست جمهوری رو تحقیر کردیم؟
 
یا اینکه یه سبک خلاقانه و قابل توجه بود؟
 
 
 

نظرات  (۱۱)

سلام

جواب سوال یک: مناظره فوق العاده بود.

جواب سوال دوم: به هیچ وجه شان هیچ کدام با این مناظره پایین نیومد هر چند که خود کاندیداها همچین نظری داشتن که بهشان توهین شده یا تحقیر شده اند البته تقصیر خودشان است حالا میگید برای چی؟ چون اگه می خواستند مثل دفعات قبل برگزار کنند بینشان دعوا میشد و دقیقا در مرحله دوم مناظره قشنگ نشان دادند که پتانسیل دعوا کردن و به آشوب کشیدن رو دارند تازه یکی از این نامزدها که خودتون می دونید عین این بچه مدرسه ای ها رفتار کرد و کاملا خودش رو نشون داد. من با این مناظره خیلی چیزها دستگیرم شد و قشنگ در هر مرحله می توانستی بیشتر در مورد کاندیداها و افکار و نظراتشان آگاهی پیدا کنیم. تازش هم مجری برنامه گفت که با همکاری اساتید و صاحب نظران رشته های مختلف این مناظره رو ترتیب دادن پس هیچ وقت این اساتید و صاحب نظران علمی نمیایند کاری کنند که به نامزدها توهینی بشود و وقتی کاری علمی باشد جای هیچ صحبتی باقی نمی ماند به نظر شما اینطور نیست.

جواب سوال سه: این سبک خلاقانه ای بود و جای تحسین داشت.

در مورد عکس بالا که معلوم این سبک مناظره رو به سخره گرفته باید بگم که این کسی که این کاریکاتور یا حالا عکس رو نوشته فقط خودش رو مسخره کرد البته منظورم اصلا شما نیستید یک وقت اشتباه نشه و آدمی نیست که چیزهای جدید رو تجربه کنه چون این مناظره یک روش جدید بود و باید شیوه های مختلف مناظره رو تجربه کرد تا یک سبک خوب که جوابگوی همه ی مردم باشد بوجود بیاید. متاسفانه مردم ما اهل اینطور کارها نیستند. حالا از دوستان و از خود شما می پرسم اگه مناظره به سبک شیوه ی قبلی بود در مورد کاندیداها و نظرات و افکارشان آگاهی پیدا می کردید یا این شیوه مناظره که برقرار شد؟

ممنون

پاسخ:
سلام
         به نظرم مناظره در کل خوب بود هم خلاقانه بود هم به قول شما علمی منم با وجود اینکه تو جمعی که داشتم مناظره رو تماشا می کردم تقریبا کسی از مناظره خوشش نیمده بود از این کار صدا سیما دفاع کردم و نظرم رو راجع به مناظره گفتم اما این برنامه بدون نقطه ضعف هم نبود.
بالاخره وقتی شما می خواید تغییری رو ایجاد کنید باید اول جو ذهنی و روانی رو طوری آماده کنید که همه تا اونجایی که میشه این تغییر رو بپذیرند به خصوص صدا وسیما که خیلی با افکار مردم سر کار داره.
میشد قبلش با نامزدا هماهنگی بیشتری بشه البته این حرف رفتار اون نامزد خاص و سوتی که داد رو توجیه نمی کنه بالاخره آدم باید یه کم صبر داشته باشه. یکی دیگه از کارایی که میشد کرد این بود که آقای حیدری سوالات رو بیشتر توضیح بدن سوالات درست بود اما نکتش این بود که کاندیداها چون معنای واقعی اولویت تو ذهنشون جا نیفتاده بود خوب بهش جواب ندادن از طرفی اونا هیچ وقت نمی آن اولویت هاشون رو رسما اعلام کنن چون رای آوری تو این شرایط اولویت یک اکثرشونه و با گفتن نظراتشون شاید این اولویت از دست بره.
عکس ها به خوبی شخصیت هر کدوم از اونا و ضمیر ناخودآگاهشون رو نشون داد. اتفاقا من بعضی از دانشگاهی ها و افراد صاحب فکر رو دیدم که اونام از این مناظره    بر خلاف اکثریت خوششون اومده بود.
نکته ی دیگه اینکه میشد با روشهایی جذابیت مناظره رو بیشتر کرد. نمی دونم چرا ولی مثل اینکه آقای ضرغامی هم پذیرفته که مناظره ضعیف بوده.
اما در کل من بهش بخاطر داشتن نو آوری و خلاقیت و اینکه سبک سالمیه و نکات قابل توجهی داره نمره ی قبولی می دم.
ممنون از نظرتون 
من هم موافقم که باید قبلش با نمایندگان هماهنگ می کردند. من نمی دونم مردم ما چرا انقدر جنگ و دعوا رو دوست دارند؟ توی مصاحبه ها با مردم، مردم می گفتند که باید رو در رو حرف می زدند و همدیگه رو به چالش می کشیدند. آخه چرا؟ به چالش بکشن که چی بشه؟ چی عاید ما میشه؟ شنیدم که در مورد مناظره های ما تو دنیا بحث های زیادی شده که در نوع خودش جالب. من که وقت نکردم برم نظرات رو بخونم ولی بعد از امتحانات میرم ببینم که چی گفتن و شاید نتیجه رو به دوستان وبلاگ اعلام کنم.
پاسخ:
لطف می کنید
                   همین الان قسمت اول مناظره ی فرهنگی اجتماعی تموم شد بازم این نسبتا بهتر از قبلی بود یه مقداری جذابیت بیشتر و کاربردی تر بود.
رسانه های خارجی هم تا اونجایی که من میدونم بیشتر بر اساس سیاست های کلی رسانه ایشون در این باره بحث کردن و خط مشترکشون یه جورایی مسخره کردن و تخریب بوده.

سلام

بنظر من هم قسمت دوم بهتر بود. ولی خدا بخیر بگذرونه مناظره بعدی رو که سیاسی و امیدوارم مناظره خوبی بشه.

ما به کسی رای می دهیم که ولایتی باشد؛ عادل باشد؛ عارف به مسائل مملکت باشد؛ روحانی باشد؛ جایگاه جلیلی برای ایرانیان درست کند؛ در مسائل مالی غرضی نداشته باشد؛ رضایی جز رضای الهی را طلب نکند؛ از قشر مستضعف باشد، مثلا مادرش قالیباف باشد.

پاسخ:
منم به همچین کسی رای میدم.

سلام.

خوشحالم که وبتون زود زود به روز میشه.

امیدوارم همیشه موفق باشین.

سلام.

خوشحالم که وبتون زود زود به روز میشه.

امیدوارم همیشه موفق باشین.

پاسخ:
سلام
        ممنون سلامت باشین. منم همچنین.
چرا خانم یه دوست دیگه نظر نمیزاره؟؟؟؟
مایل بودم سر مسئله حجاب با ایشون صحبتی داشته باشم.البته به سبک دهه 90
این یک دعوت به مناظره است.(آیکون تهدید):)
پاسخ:
سلام
         بابا مناظره...
حتما من استقبال می کنم. یک دوست محترم مثل اینکه با شما کار دارن.
سلام
مناظرات!!
یه وقتایی هست که آدم از بس حرف داره ساکت میشه، مغزش از هجوم کلمات داره منفجر میشه ولی نمیتونه لب از لب باز کنه، من الان اینجوریم. یه جور درد بی درمونه دیگه! دعا کنید خدا شفام بده:)
فقط یک کلام، خدا عاقبت هممون رو بخیر کنه،عاقبت کشورمون و... خدا هرچه زودتر صاحب اصلی رو برسونه
پاسخ:
سلام
          عذر تقصیرجهت تاخیر
چند روزی متاسفانه فرصت نشد بیام اینجا وجواب نظرها رو بدم.حالیکه توصیفش رو کردین وصف حال خیلی از کساییه که مناظره ها رو دنبال می کنن پس دعای شما رو باید برای خیلی ها کرد.
ایشالا هر چی زودتر صاحب اصلیش بیاد و البته من که فکر نمی کنم روم بشه اون روز سرم رو بالا بگیرم.
ایشالا اون روز هممون سربلند باشیم.
خدایا!.... دریاب مرا که ... از وصف حالم عاجزم... و خسته...
دریاب مرا!... این روح بی قرار و تنهایم را ...
صبر!... صبر را به من هدیه کن!
خدایا!... بگذار دست یابم به هرآنچه که دلم با او آرام می گیرد.
خدایا...! آغوش بگشا... بیش از همیشه دلتنگت شدم.

حلول ماه پر برکت شعبان مبارک
پاسخ:
خیلی قشنگ بود.

همین طور برای شما و تمام مخاطبین محترم وبلاگ.

ممنون.
این پیام آخری یه دوست چقد قشنگ بود.کلی حالم خوب شد
« خدایا... دریاب مرا که از وصف حالم عاجزم و خسته...»
خیلی قشنگ بود آفرین
پاسخ:
به همچنین
سلام
من!!
مناظره!!
تهدید!!!!
من که همیشه تو پست ها نظر دارم. پس چرا «دیگه نظر نمیزارن؟؟؟»؟؟
 در خدمتم، فقط مناظره سختی نباشه تازه امتحانا تموم شده :)))
سلام.
در جواب جناب مدیر:) از نظرات شما هم بهره می بریم.
و در جواب شما سرکار خانم:)) از نظراتی که تو همون پست گذاشته بودین متوجه شدم که اهل استدلال اید و در این مورد توانمندید، شکسته نفسی نفرمایید. چون مطلب صحبت مربوط به پست های قبلیه همون جا سوالامو میپرسم.
پاسخ:
سلام
        مدیر کیه بابا!!

اشتباه گرفتی عزیزم. ترجیح میدم شاهد مناظره ی حضرات باشم. من دیگه زیاد حرف زدم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی