پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

786

دولت در زنگ حساب

انشاء خواند



صبح امروز یکی از روزنامه های کشور برای پوشش خبری گزارش صد روزه ی رئیس جمهور از این تیتر بالا استفاده کرده بود.

 عده ی زیادی بر این باورند که کشور ما هم اکنون در شرایط خاص سیاسی به سر می برد به قول بعضی از دوستان که البته این حرفشان با کمی کنایه همراه است سی سال است که ما در شرایط حساس کنونی هستیم. با این پیش زمینه ی فکری امروز ما بیش از هر زمان دیگری به هم صدایی و اتحاد نیازمندیم.

حال به نظر شما چنین تیترهایی در چنین شرایطی باعث تضعیف کشور و ایجاد تفرقه نمی شود؟ در شرایطی که حتی رهبری هم از مذاکرات ژنو دفاع کرده اند ما نباید در افکار عمومی از دولت آقای روحانی دفاع کنیم؟ در یک نگاه اولیه شاید اینطور به نظر برسد اما واقعیت ماجرا می تواند کمی چند لایه تر و پیچیده تر از این باشد.


در درجه ی اول ما نباید مسائل را با هم درآمیزیم حمایت رهبری از مذاکرات ژنو امری طبیعی و در خور انتظار است ایشان از همه ی دولت ها به خصوص در ابتدای کارشان و سیاست های اولیه دفاع می کنند در ضمن نباید فراموش شود که حمایت درجه دارد سطح دارد اگر مثلا امام خمینی یک جا از کسی دفاع کرد آیا این به آن معنی است که دیگر کسی این فرد را نقد نکند مگر غیر از این است که خود آقای روحانی بارها بر تنوع افکار و لزوم مطرح شدن همه ی افکار مخالف و موافق تاکید کرده اند البته من اینجا نمی خواهم به درستی یا نادرستی سیاست های دولت و ایشان بپردازم. چه بسا خیلی از این سیاست ها قابل دفاع و با توجه به شرایط کنونی درست و منطقی به نظر برسد عملکرد آقای روحانی تا همین الان در بعضی از ابعاد نه تنها قابل دفاع است که شاید قابل تقدیر و تشکر هم باشد.

اما زمانی که وعده ای داده شده و آقای رئیس جمهور برای گزارش آن وعده و اینکه این وعده چه قدر تحقق یافته مصاحبه می کنند بهتر است عملکرد خودشان را توضیح دهند تا اینکه به نقد عملکرد پیشینیان بپردازند البته من اینجا قصد دفاع از عملکرد آقای احمدی نژاد را هم ندارم.

سوال اساسی من این است که زمانی که آقای روحانی وعده ی صد روزه حل کردن بعضی از این مشکلات را دادند مگر از شرایط کشور اطلاع نداشتند؟ مگر می شود کسی بدون اطلاع از شرایط کشور قولی بدهد؟ برفرض که تمام صحبت های ایشان درست است مطمئنا مخاطبان ایشان و مردم عزیز مشتاق بودند بداند ایشان برای رفع این مشکلات چه اقداماتی انجام داده اند. این حرف مثل استدلال برخی از اطرافیان آقای احمدی نژاد است که می گویند می خواست خدمت کند اما بعضی نگذاشتند. ما که آخر دقیقا متوجه نشدیم این بعضی چه کسانی بوده اند. البته اینجا به درست یا غلط بودن این حرف هم کاری ندارم وهمچنین قصد رد کردن این حرف را در تمام ابعادش، غرض این است که ای کاش به جای خالی کردن دل مردم رئیس دولت تدبیر و امید کمی به مردم امید می دادند و افق های روشن تری را ترسیم می کردند. طبیعتا منظور نویسنده این نیست که واقعیات کشور را نگویند این نیست که عملکرد ایشان به عملکرد دولت قبل هیچ ربطی ندارد طبیعتا عملکرد دولت آقای احمدی نژاد بر دولت بعدی تاثیرگذار است. حرف چیز دیگریست مشکل این است که این استدلال کم کم در بین سیاست مداران ما به یک رویه تبدیل می شود که ضعف مدیریتی خودشان در برخی سطوح را به عوامل خارجی نسبت می دهند.

در پایان این امید می رود که رئیس جمهور منتخب حداقل در گزارش صد روزه آینده از عملکرد مثبت دولت خود بگویند و همچنین تدبیرهایی که در دولت تدبیر و امید در سطح کشور اتفاق افتاده است.

(سخن بی عیب و نقص تنها بر زبان معصومین جاریست.)

......محمد حسن خلعتبری.....

نظرات  (۱۱)

۰۸ آذر ۹۲ ، ۰۱:۲۷ تبارک منصوری
سلام....
اون گزارش کار رو دیدم..و همینطور اصرار عجیب حاضرین  بر زیر سوال بردن دولت پیشین...( مخصوصا آقای شهیدی فرد با اون لبخندهای به خصوصش! در یاد آوری حواشی دولت قبل!)
و خب اجتناب ناپذیره این ایراد گرفتنها برای برتر و بهتر نمایاندن خود..تقریبا همه جا و بیشتر ماها همچین رفتارهایی داریم..البته سعی بر نفی ایرادهای وارده هم ندارم.../
من که به مذاکره اصلا خوشبین نبوده و نخواهم بود...نمی خوام هم ادعای اینکه از سیاست چیزی سرم میشه رو داشته باشم..ولی در حد و اندازه درک خودم از این اتفاق ناخشنودم...هر چند که رهبر عزیز در حال حاضر حمایت می کنند،اما این رو هم فراموش نکنیم که رهبر ی تا قبل از مذاکره اتمام حجت کرده و فرموده اند که من به مذاکره خوشبین نیستم..
خلاصه امر اینکه از وبلاگتون ( همچنین اسم خاصش! من عاشق عناوین خاص هستم.!) خوشم آمد و لینکتان میکنم..مشکلی که ندارید!؟
پاسخ:

سلام

         خیلی خوش اومدین

امیدورام هر اتفاقی که می افته تهش ختم به خیر بشه و به قول رهبری حداقل از این تجربه بتونیم استفاده ی خوبی داشته باشیم البته الان شرایط خیلی پیچیده تر از اونه که بشه تحلیل روشنی از اتفاقات ارائه داد.

اختیار دارین  باعث افتخاره

شما هم لینک شدین.

شما هستین؟
پاسخ:

       سلام

                  بفرمایین امری داشتین؟ ث.ف؟!

با سلام و خدا قوت مطلب شما به عنوان بهترین های وبلاگی انتخاب شد و در قسمت "گلدون  وبلاگی" منتشر شد.سایت حرف تو با آدرس:

http://harfeto.ir/?q=node/18264

http://dana.ir/News/32229.html

منتشر شد

خواهشمندیم مطالب تولیدی خود را به سایت حرف تو ارسال نمائید .

هدیه سایت حرف تو به شما:

اگر می‌خواهی کوفی نباشیم،  باید بدانیم تا وقتی "حسین" نیامده،  "مسلم" ولی امر است.

پاسخ:

       سلام

                خیلی خیلی ممنون

                                             بازم از این کارا بکنید.... 

۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۷:۵۴ مهدی محمدی
سلام. اتفاقا دولت در زنگ انشا، حساب پس داد. البته به نظر من و برای مخالفت با کیهان. اما در کل تیتر قشنگی بود. از بیست میشه نمره 12 به تیترش داد
پاسخ:
به به سلام ببین کی اینجاست.
آقا افتخار دادین می گفتین گاوی گوسفندی چیزی بالاخره براتون....
البته حتما نظر شما روی چشم ما جا داره حتی اگه صرفا به خاطر مخالفت باشه و دلیل خاصی براش نداشته باشین اما خب من شخصیت شما رو می شناسم مخاطبان عزیز که چنین شناختی از شما ندارن شاید فکر کنن دارین بی دلیل مخالفت می کنین یا خدایی نکرده آدم بی منطقی هستین ای کاش دلیلتون هم می گفتین همه استفاده می کردن.
راستی خوب شد شما تو دانشگاه تدریس ندارین وگر نه فکر کنم تو اون واحد همه ی دانشجوها باید این درس رو معرفی به استاد برمی داشتن. آقا جسارتا به تیتر های رسانه هایی که باهاشون مرتبطین چند میدین؟! آخه بعضیاشون هنوز تیتر رو با حرف اضافه شروع می کنن.
ما بی صبرانه مشتاقیم هنر تیتر زنی خودتونم ببینیم. چون با این نمره معلوم میشه خیلی استاندارد هاتون بالاست.

سلام
چه عجب از این مطالب دیدیم شکر خدا...

در مورد سوال اول باید گفت که درسته که حفظ اتحاد بسیار مهمه اما این مسئله باعث نمیشه انسان از یه سری انتقادای سالم چشم پوشی کنه. که حالا فکر کنم موافقیم.
دوم اینکه خود احمدی هم این جمله رو گفته که نمیذارن خدمت کنیم به مردم. که بازم فکر کنم هم عقیده باشیم که توی سطوح بالای مدیریتی همچین چیزی به وفور پیدا میشه. البته که درسته که باید فکر همه جاش رو کرد. اما خب بعضی وقتا هم واقعا نمیشه کاریش کرد.
یه مطلب کاملا مفصل هم میشه در مورد این گزارش نوشت...
دمت گرم...
پاسخ:

سلام سعید جان

آره مطلبش خوراک خودته.

اما خب تو که میدونی من مثل مارکس سیاست رو رو بنا می دونم اما بر عکس مارکس زیربنا رو به جای اقتصاد، فرهنگ می دونم بر همین اساس دوست دارم بیشتر به مسائل عمقی و زیرنایی یعنی بحثای فرهنگی هنری بپردازم تا سیاسی اما خب بعضی وقتام این چیزا از دستم در میره....

بله خیلی مفصل تر هم میشه به این مسئله پرداخت.

مرسی از نظرت

 

۱۰ آذر ۹۲ ، ۲۳:۴۰ علی صداقت
امام على علیه السلام :

حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَیونِسَ الرِّفاقَ؛
خوش اخلاقى روزى هارازیادمى کندومیان دوستان انس والفت پدیدمى آورد.

نهج الفصاحه، ح 781
۱۲ آذر ۹۲ ، ۰۰:۴۹ معین (پسر مجرد)

سلام

نیاز به همفکری شما دارم.

من باید تا 6-5 سال دیگه (حداقلش) مجرد بمونم و ... یا نه، باید زودتر آستین بالا بزنن برام؟

والسلام ...

۱۲ آذر ۹۲ ، ۱۶:۲۵ تبارک منصوری
کودک منجی،جوان مخطی...
بچه تر که بودم،وقتی یک فیلم خارجی میدیدم و بر حسب اتفاق از شخصیت اون بازیگر فیلم یا سریال خوشم می آمد آرزو می کردم که کاش این آدم مسلمان بود....
۱۲ آذر ۹۲ ، ۱۶:۴۹ مهدی دوست محمدیان

سلام...

نفهمیدم سه رکعت خوندم یا چهار رکعت...!!!!

منتظر بازدید و دیدگاه های ارزشمندتون هستم. یا علی مدد

۱۷ آذر ۹۲ ، ۱۲:۳۱ مهدی محمدی
خدایشان بیامرزاد برادر
پاسخ:

ممنون ایشالا تو شادی ها جبران کنیم.

۱۱ دی ۹۲ ، ۰۶:۰۶ ایوب عشق
سلام
حضرات را آخر دوره چهارم می توان شمرد. با خزانه ها و سیلوهای پر! این جماعت نیویورکی آن موقع دیگر احمدی نژاد ندارند که از مشکلات او بالا بروند. خدا کند که دوباره دنبال ولایت فقیه نروند.
با مطلب " آری اینچنین شد برادر!" به قلم بسیجی جانباز، شهید ایوب بلندی، میزبان شما هستیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی