پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

786

شما الان دقیقا دارین به چی فکر می کنین؟


علامت سوال، تفکر


1)چیدن یه سفره ی خوشگل هفت سین؟


مدل سفره هفت سین 93 زیبا


2)برای عید دیدنی امسال چه لباسی رو بپوشین؟


باید و نبایدهای پوشاک نوروزی

اصول پوشش مردان در تابستان, اصول و نحوه لباس پوشیدن مردان

اصول پوشش مردان در تابستان, اصول و نحوه لباس پوشیدن مردان

3)اینکه برای تعطیلات عید کدوم شهرو برای مسافرت انتخاب کنین؟


travel_insurance

travel


4)البته دیگه از ما گذشته اما خب شاید بعضی هام به این فکر کنن که امسال چقدر می تونن عیدی جمع کنن؟


66652541


5) یاحتی بهتر از این چیزایی که تا الان گفتم آشتی کردن با کسی که تا الان باهاش قهر بودین با یه تماس تلفنی یا پیامک تبریک ساده.


Aharnews-SMS-01


اما یادمون نره که هر کجا هستیم و به هر چیزی که داریم فکر می کنیم بعضی ها هستن که عید امسال از نعمت خانواده به صورت کاملش محروم اند این زخم برای بعضی ها تازه است و بعضی هام چند سالی میشه که دارن باهاش زندگی می کنن. پدر، مادر، خواهر یا برادر فرقی نمی کنه زخم از دست دادن هر کدوم از اینا از یه جنسه. بیشتر یا کمتر همش یک مفهوم رو میده و در یه چیز خلل ایجاد می کنه و اون مفهوم چیزی نیست جز یه مفهوم سه کلمه ای "کانون گرم خانواده"



اینکه این اتفاق تازه افتاده باشه یا مثلا 8،7سال ازش گذشته باشه هم باز چیزی رو تغییر نمیده اونایی که حتی مدت هاست از درگذشت عزیزشون می گذره حتما این حرف من رو تایید می کنن که کهنه شدن و فراموش کردن این مسئله معنایی نداره چون این زخم از اون زخم هاییه که دردش هیچ وقت کهنه نمیشه در هر دو صورت، درست همون وقتی که ما سرمون انقدر شلوغه که لحظه ی سال تحویل می مونیم که اول با پدرمون روبوسی کنیم و بهش تبریک بگیم یا مادرمون یا حتی پدر پدرمون،برای بعضیا تنها خاطرات اون آدم هاست که می تونه تا حدودی جای خالیشون رو پر کنه و با این وجود اونا شاید به اندازه ی خیلی از ماها نتونن از یه آغوش گرم حین تبریک سال نو و یه نگاه محبت آمیز و حتی شاید پشت گرمی و انگیزه ی بزرگ برای ادامه ی زندگی بهره ببرن. تنها مرهمی که کمی دل این آدما رو تسکین میده شاید  "مرور خاطرات کودکی" باشه، روزهای شیرین باهم بودن.تو زندگی بعضی وقتا حق با بعضی از این بیلبورد های شهریه که روش نوشته "با هم بودن ها را قدر بدانیم. نبودن ها همین نزدیکیست." 



دوست دارم این آدم ها رو تو یکی از بهترین لحظه های  زندگیم که همون نو شدن سال میشه شریک کنم و بهشون بگم که هر چند که حتی یه لحظه نمی تونم خودم رو جای شما بذارم اما از صمیم قلب براتون آرزوی بهاری بودن میکنم. خیلی از ماها با وجود اینکه این نعمت ها و خیلی نعمتهای دیگه رو داریم قدرش رو نمی دونیم. اصلا اون ها رو تو زندگی هامون نمی بینیم. بهشون تبریک می گم هم برای عید، هم برای اینکه اونا خیلی بهتر از ماها قدر می دونن. قدر همه چیز رو، قدر زندگیشون رو، قدر نفس کشیدنشون رو، و قدر همه ی داشته هاشون رو. برای داشته های فعلیشون می جنگن و به راحتی از دستش نمیدن. یعنی از تجربه ی تلخشون بهترین استفاده ی ممکن رو می کنن. پس درسته که اونا یه چیز بزرگ تو زندگیشون رو از دست دادن اما شاید این اتفاق، تقدیر یا هر چیز دیگه ای که اسمش رو بذاریم باعث شده باشه که یه چیز بزرگتر بدست بیارن که خیلی از ماها با ندونستن ارزش نعمت هایی که داریم، نداریم تو زندگی هامون و اون چیز ارزشمند چیزی نیست جز:


بخشی از هنر زندگی کردن با دانستن قدر و اندازه ی هر چیز



نظرات  (۲)

سلام.
یه کلمه سه حرفی:کانون گرم خانواده؟؟؟نه؟!این یه کلمه سه حرفیه جون من؟
بعد اینکه بمیییییرم که خواهر نداری،واقعا نعمت خیلی بزرگی رو ازش محرومی.
بعداینکه برادر زاده نه،برادراده ها؛چون به فرموده رهبری سیاست افزایش جمعیت و ...
پاراگراف آخرت خیلی خوش بینانست.نگاه قشنگیه که امیدوارم در لحظه هم بتونیم بهش عمل کنیم.اینکه لحظه از دست دادن عزیزامون بجای ناسپاسی بگیم" این اتفاق، تقدیر یا هر چیز دیگه ای که اسمش رو بذاریم باعث شده باشه که یه چیز بزرگتر بدست بیارن که خیلی از ماها با ندونستن ارزش نعمت هایی که داریم، نداریم تو زندگی هامون...


و یه تسلیت جانانه به نسرین قرمز چشمه عزیز بابت تلخ ترین اتفاق ممکن که میتونه توی زندگی آدم بیفته.
امیدوارم هرچه زودتر حال روحیش خوب شه.امیدوارم یه اتفاق عالیییییییی و ناگهانی همین روزا توی زندگیش بیفته که غم از دست دادن عزیزانشو فراموش کنه.امیدوارم...
یازهرا

پاسخ:
سلام
        درباره ی خوش بینانه بودن اون حرفم باید بگم که در لحظه شاید نشه و حتی درست هم نیست که اولش آدم اینجوری فکر کنه اما بعد از مدتی به نظرم بهترین نوع نگاهیه که میشه نسبت به این مسئله داشت. و اینجوری باهاش کنار اومد.        
اما(کلمه ی سه حرفی) بده دیگه ! وقتی شما می خواین یه چیزی رو سریع بگین و ازش رد بشین یه وقتایی هم اینجوری میشه. هیچ وقت نباید کاری رو با عجله انجام داد. البته شمام دست کمی از من ندارین چون شمام سریع نظر دادین که نوشتین (برادراده ها) با این وجود مرسی که گفتین که من اصلاحش کنم الان شد یه مفهوم سه کلمه ای.
درباره ی خواهر نداشتن من هم حالا راضی نیستم شما خودتون رو انقدر ناراحت کنین. نمی دونم چرا بعد از این حرف رهبر خیلی ها ولایت مدار شدن. یعنی شما همه ی حرفای رهبری انقدر خوب تو ذهنتون می مونه؟!!
درباره ی خانم کیان منش هم باید بگم ای کاش مستقیم به ایشون اشاره نمی کردین. شاید دوست نداشته باشن. امسال برای یکی از دانش آموزام و یکی از همکارام اتفاقی شبیه به این افتاد و من وقتی این مطلب رو می نوشتم همه ی اونا تو ذهنم بودن. به علاوه ی کسایی که اطرافمونن و خیلی وقته که این اتفاق از مسائل مهم زندگیشونه.
منم مثل شما براشون آرزوی سبز بودن و بهاری شدن رو دارم.
پیشاپیش عیدتون مبارک.

با بهاران روزی نو می­رسد و ما همچنان چشم به راه روزگاری نو. اکنون که جهان وجهانیان مرده­ اند، آیا وقت آن نرسیده است که مسیحای موعود سررسد؟ ویحی الارض بعدموتها…

سید مرتضی آوینی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی