پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
786
سلام به همگی تو این هفته دو تا اتفاق مهم افتاده که من به دلیل کمبود وقت صرفا خبرش رو میارم و تحلیل  بررسیش باشه با خودتون البته اگه حالش رو داشتین
اولیش صحبت های اخیر آقای فیروز آّبادی بوده که در نوع خودش کم نظیره البته برای من جالب تر این بود که با وجود اینکه میشد این خبر به یه بمب خبری تبدیل بشه رسانه های خارجی مثل بی.بی.سی فارسی در یک اقدامی که به نظر من حرفه ای نبودن رو میرسونه هر دو خبر رو بایکت کردن و حتی با پردازش خاص جهت دار اما جذاب مثل همیشه باهاش برخورد نکردند
.
اما خبر اول:

احتمال برخورد با برخی از رسانه های مرتبط با نهادهای نظامی
سرلشکر فیروزآبادی: باید شکرگزار وجود حسن روحانی باشیم و به او افتخار کنیم

مدیران رسانه‌ها باید جلوگیری کنند از اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می‌شود. باید با نیک سیرتی در همه این زمینه‌ها عمل کنیم که انشاءالله پیش برویم.


 
سرلشکر فیروزآبادی: باید شکرگزار وجود حسن روحانی باشیم و به او افتخار کنیم
 

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اعطای دانش‌نامه به دانش آموختگان دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور مقامات و فرماندهان عالیرتبه نظامی کشور سخنرانی کرد که
مهمترین محورهای سخنرانی آقای فیروزآبادی را با هم می خوانیم:

* ما انتخاباتی برگزار کردیم با روش مردم‌سالاری دینی و یک رئیس‌جمهوری تعیین شده است، رئیس‌جمهور ما روحانی و تحصیلاتش دینی است، دکتری در سطح بین‌المللی هم دارد و در دوران مبارزات انقلابی و 35 ساله بعد از انقلاب در سنگرهای حساس امنیتی-دفاعی و سیاستگذاری کشور خدمت کرده است. ما باید به این رئیس‌جمهور افتخار و شکرگذار وجود ایشان باشیم و باید همه همت‌مان را بگذاریم در پشتیبانی دولت که بتواند در این شرایط حساس، کشتی کشور را پیش ببرد.

* کار اجرایی کار سختی است و ریاست‌جمهوری، وزارتخانه‌ها، اینها مدیریت‌های راهبردی است و حرکت‌های راهبردی، کار عمیق، پرحوصله و با آرامش را می‌طلبد. رهبر عزیز ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز از این دولت، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت کشور و استحکام ساخت درونی کشور را مطالبه می‌کنند.

* این مطالبات رهبر عزیز از دولت، اقتضایش این است که همه کسانی که به امام، انقلاب، رهبری و شهدا علاقه دارند دستشان را به هم بدهند و این دولت را کمک کنند که بتواند در این شرایطی که همه دشمنان علیه ما بسیج شدند کشور را پیش ببرد و پیروزی‌ها را تداوم ببخشد و انشاءالله این حرکت صعودی که انقلاب در مسیر پرسنگلاخ جهانی دارد طی می‌کند با سرعت لازم پیش برود.

* متاسفانه یک مقدار بازی‌های رسانه‌ای موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، یک مقدار در گوشی حرف زدن‌های غلط و یک مقدار جوسازی‌های سیاسی و یک مقدار هم نابسامانی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور باعث نابسامانی رسانه‌ها و تحلیل‌ها در کشور می‌شود. باید منافع حزبی، گروهی، دسته‌ای، سیاسی، تبلیغاتی، انتخاباتی، همه بایستی کنار برود و همت برای ساختن کشور و کمک به دولت برای پیشرفت کشور، وجهه همت همه قرار بگیرد.

* مدیران رسانه‌ها باید جلوگیری کنند از اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می‌شود. باید با نیک سیرتی در همه این زمینه‌ها عمل کنیم که انشاءالله پیش برویم.

* حضرت امام(ره) فرمودند: عامل ایجاد انقلاب، ایمان، وحدت، عمل به احکام اسلامی و توجه به محرومین بود. عامل بقای انقلاب هم ایمان، وحدت، توجه به احکام اسلامی و توجه به محرومین است. وحدت مسئله بسیار مهمی است مسئول ایجاد وحدت همه مردم هستند و مدیران و مسئولین سیاسی و رسانه‌ای باید جلوی تفرقه‌ها را بگیرند.

* بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند. برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند باید روش‌شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنیم.

* رهبری فرمودند که از دولت حمایت کنید، به پیشرفت کشور کمک کنید هرکس هر جا هست همان‌جا را بسازد، انتقاد مخرب نکنید، هو و جنجال نکنید، آرامش جامعه را به هم نزنید. خب اینها اصولی است که سیاسیون و رسانه‌ها باید به آن عمل کنند.

* وزیر یعنی کسی که بار سنگینی بر دوش اوست. حالا بار سنگین را بر دوش وزیر بگذاریم و بعد هم دائما در روحش و در وزارتخانه‌اش تلاطم ایجاد کنیم؟ آیا کار پیش می‌رود؟ معلوم است کار پیش نمی‌رود. البته وزرا و دولت هم باید مراعات همه اصول را بکنند و بنای آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور همین است، به وزرا هم توصیه کردند.

http://media2.afsaran.ir/si7lXGz_265.jpg

* سیاسیون و رسانه‌ها هم باید مراعات کنند تا کشور بتواند این کاروان جهادی که با هدایت رهبری دارد به سوی هدف‌های عالی و چشم‌انداز حرکت می‌کند، به مقصد برسد و موفق باشد و اگر کار را کند و متوقف کنیم، خدای نکرده سنگ‌اندازی کنیم، چوب لای چرخ بگذاریم، خب معلوم است که کار پیش نمی‌رود و به چشم‌انداز هم نمی‌رسیم، دشمن هم خوشحال می‌شود. دشمنان ما هم همین را می‌خواهند، یعنی بسیاری از ما که ادعای مبارزه با دشمنان را می‌کنیم با رفتار سیاسی که می‌کنیم دشمن را شاد می‌کنیم.

* ما امام داریم، امام یعنی میزان جامعه، روی همین میزان همه ما باید حرکت کنیم دیگر جنجال درست کردن و تحلیل از خودشان درآوردن که ببینید این بخش حکومت ولایت فقیه را تضعیف می‌کند، این یعنی چه؟ اینکه اصلا با نگاه راهبردی و مدیریت راهبردی نمی‌خواند.

* اینها ضعف‌های مدیریت راهبردی در کشور است که مدیران ما باید به آن توجه کنند، وقتی یک مدیری می‌بیند از میان سیستم‌اش عامل تفرقه، تضعیف و تخریب بیرون می‌آید، خب باید آن را کنترل و هدایت کند، باید با آدم‌های تفرقه‌انداز برخورد کند تا اتحاد جامعه و حرکت جامعه در مسیر درست حفظ بشود. این مغایر اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر در اسلام نیست و اینکه یک امر واجبی است که آن هم فراموش شده است.

* آیه شریفه قرآن «ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر...» (ال عمران 104) و امام حسین(علیه السلام) فرمود: من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم. امر به معروف و نهی از منکر تفرقه‌انگیزی نیست.

* ممکن است بعضی‌ها هم فکر کنند که این تفرقه‌انگیزی‌ها که می‌کنند مثلا دارند امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، اینطور نیست. امر به معروف و نهی از منکر را هم باید شناخت. باید مطابق آن عمل کرد.

* به هر حال حرکت در شرایط حساس فعلی جامعه اقتضای پرهیز از بسیاری از اقدامات ریز و کم قیمتی است که موجب تشویش برای مردم می‌شود و حتی مدیران و وزرا را که در کارشان ممکن است دچار دلهره و خستگی کنند، اینها بایستی که از نگاه راهبردی در جامعه جمع و جور شود و مدیران باید با حساسیت، به خصوص آنهایی که کارهای تبلیغی و رسانه‌ای و خطابه در اختیارشان است، کار کنند. بایستی که با میزان رهبری، حرف بزنند و حرکت بکنند.


و خبر دوم

چرا کسی جز معاون شهردار به استقبال روحانی نیامد؟

 
معاون شهردار شانگهای –شهری بندری در چین- به همراه معاون وزیر خارجه تنها کسانی بودند که انتظار ورود عالی ترین مقام اجرایی ایران را می‌کشیدند. حسن روحانی در مقابل چشم ده ها دوریبن و خبرنگار با معاون شهردار یکی از شهرهای بندری چین همراه میشود و به محل اقامت خود میرود.
چرا کسی جز معاون شهردار به استقبال روحانی نیامد؟
دکتر حسن روحانی برای شرکت در اجلاس سران "سیکا" به چین سفر کرد، اما در همان لحظه ورود به شانگهای اتفاقی غیر منتظره چشم خبرنگاران را متوجه خود کرد! هیچ یک از مقامات رسمی و بلند پایه چین به استقبال حسن روحانی نیامده بودند!

 حسن روحانی در مقابل چشم ده ها دوریبن و خبرنگار با معاون شهردار یکی از شهرهای بندری چین همراه میشود و به محل اقامت خود میرود.

اجلاس سیکا باحضور فقط ۲۲ کشور عضو قرار است در شهر شانگهای چین برگزار شود، کشورهایی چون ایران، پاکستان، افغانستان، مغولستان، تایلند، چین، روسیه ، کره و... از اعضای این اجلاس هستند.

آیا رئیس جمهور، نخست وزیر، معاونین ، وزیرخارجه و هیچ یک از مقامات رسمی و بلندپایه دیپلماتیک چینی فرصت استقبال از روحانی را نداشتند؟ حتی شخص شهردار شانگهای هم نمیتوانست به استقلال رییس جمهور ایران –عالی ترین مقام اجرایی و نفرد دوم کشور- بیاید(!) که معاونش را فرستاد؟

perzchin
طبق پروتکل های بین المللی و کنوانسیون وین راجع به روابط دیپلماتیک، باید مقامی در سطح میهمان به استقبال او بیاید و در غیر این صورت توهین و تحقیر میهمان صورت گرفته است! آیا سطح "حسن روحانی" با "معاون شهردار یکی از شهرهای بندری چین" برابر است؟

اما حقیقت چیست؟

باید گفت که  در "سیکا" به مقامات عالیه ایران هیچ توهینی صورت نگرفته است. چرا که عرف دیپلماتیک در مورد روابط دوجانبه و اجلاس های بین المللی با یکدیگر تفاوت دارد.

اگر حسن روحانی رییس دولت یازدهم- برای بازدید و تعمیق روابط دوجانبه به چین سفر میکرد باید توسط مقامی هم پایه مانند نخست وزیر و یا رییس جمهور مورد استقبال قرار میگرفت. اما در سفرهایی که یک کشور تنها میزبان اجلاسی بین المللی است، الزامی برای این کار وجود ندارد و به طور معمول، کشور میزبان یک تیم تشریفات تشکیل داده و از همه میهمانان پذیرایی میکند.

ترکیب این تیم استقبال نیز معمولا متناسب با اهمیت آن اجلاس انتخاب میشود نه جایگاه و شان میهمان. البته برای استقبال از برخی کشورها –به هر دلیلی- ممکن است یک مقام بلند پایه نیز بخواهد همراه تیم تشریفات حاضر شوند که مانعی ندارد. اما به طور معمول اینکار صورت نمیگیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی