پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

786

سلام به همگی

چند روز گذشته خانم کلینتون سفری به اورشلیم داشتن که متن صحبت های انجام شده در کنفرانس مطبوعاتی هیلاری کلینتون با نتانیاهو رو عینا اینجا براتون میارم اگر خواستید میتوانید در اینترنت سرچ کنید فیلمش را به راحتی پیدا می کنید و مطمئن شوید ترجمه درست انحام شده است من خودم چون باورم نمیشد این را چک کردم.

نتانیاهو:می دانم که شما خیلی نگران تلفات انسانی هستید.

ولی در رابطه با تلفات انسانی به هیچ وجه با شما هم نظر نیستیم.

اتفاقا ما داریم این حملات را علیه مدارس، مساجد، بیمارستان ها، دانشگاه ها و کودکان انجام میدهیم.

و یکی از تلاشهای ما این است که تلفات انسانی را به حداگثر مقدار ممکن برسانیم.

ما اینطور ترجیح میدهیم.

میدانیم که این را درک می کنید، اما اگر درک نمی کنید.

نتانیاهو از فرانسه خواست از موضع خود در قبال ایران کوتاه نیاید

اگر درک نمی کنید هم که خب، نیاز ی هم نیست من این را به آمریکایی ها، آقای اوباما، شما یا جامعه ی جهانی توضیح دهم.

به اورشلیم خوش آمیدن.

عکس:ای‌پی

جالب اینه که در تمام طول صحبت خانم کلینتون سرشون رو به نشانه ی تایید صحبت ها تکان می دادند. اما در یک سمت دیگر دنیا دیروز اتفاق عجیلی افتاد.

کجای دنیا، در کدام کشور روی این کره ی خاکی، این تعداد از مردم یک کشور در حمایت از مردم یک کشور دیگر در یک تجمع و تظاهرات آن هم وقتی که هوا خیلی گرم است و آن ها هم به دلیل روزه بودن نمیتوانند چیزی بنوشند و بخورند شرکت میکنند؟!!


اگر بخواهیم با عقل مادی مان این مسئله را بررسی کنیم آیا واقعا این آدماهایی که در این مراسم شرکت کردند از نظر عقلی در سلامتی کامل به سر می برند؟!!!

آخر در قرن بیست و یک زمانی که همه دنبال منافع خودشان هستند چه کسی حاضر میشود چنین کاری انجام بدهد؟

دلایل حمایت ایران از فلسطین چیست؟

 

 

من دیروز واقعا به این که مردمم نمیتوانند ظلم و بی عدالتی را ببینند افتخار کردم. به اینکه تنها حامی مردم مظلوم یک کشور سنی مذهب بودند افتخار کردم. آن هم درست در شرایطی که بعضی از هم مذهبی های همین ها شیعیان را فقط به جرم اینکه شیعه هستند با فجیع ترین روش ها می کشند.

افتخار می کنم که مردمم انقدر درک دارند که تفکیک قائل می شوند بین این مردم مظلوم و کسانی که این کارا را انجام میدهند. به اینکه هنوزم دارن با آرمان هاشون زندگی می کنن و قلبشون برای اونا می تپه افتخار می کنم. من به ایرانی بودنم افتخار می کنم.

روز قدس

با همه ی اینها دیروز جای یک نفر در این مراسم کمی کم رنگ بود. هر سال رئیس جمهور در این مراسم سخنرانی می کرد اما امسال خبری از سخنرانی آقای روحانی نبود. به عنوان یک ایرانی دوست داشتم حرف های رئیس جمهور را در خصوص مسئله ی فلسطین بشنوم.

دنیا روی حرف های رئیس جمهور ایران حساب باز می کند.

 

نظرات  (۵)

میگم این ی جتماع اعتراضی بود دیگه؟؟
حالا کافیه 15 نفر جلو یه کارخونه واسه حقوق عقب افتادشون طی 6 مآآآآآآه یه تجمع اعتراض آمیز کنن؛ ببین عکس العمل جمهوری اسلامی نماها چیه!!!!!!

بعدش میگم بدجوری توی پیله ی خوتیآآ؛ یه سر در سطح بین المللی چهره ایرانی بودنتو بشناسی،اینقدر افتخار نمیکنی...
البته بیشتر خوشحال بنظر میرسی!!!!
:))
پاسخ:
خب ما به جمهوری اسلامی نماها کاری نداریم کلا...
ادعایی نیست اما شناخت امور بین الملل اقتضای کار یه خبرنگاره برای همینم من کم اطلاع نیستم اونا رو هم میدونم برای همین هم همچین پست هایی میذارم که تصورات ذهنی دیگران یه ذره بالانس شه. اگر بیشتر اونوری فکر کنید باید یا فرار مغزا بشید یا اینکه کلا برین تو موضع انفعال و اگر خیلی زیادی اینوری نگاه کنید هم میشه سرخوشی الکی. که هر دوش غیر واقعیه.
اما من الکی خوش نیستم و با واقع بینی به ایرانی بودنم افتخار میکنم.
عینکتونو عوض کنید.

میگم اینکه این صحبتای نتانیاهو عملا به جامعه جهانی گفت:رقمی نیستی،درست...

اینکه مردم ما یه تجمع اعتراص آمیز کردن بظلمی که به مردم فلسطین میشه،درست

اما من میگم این مردم چرا نمیتونن یه تجمع اعتراض آمیز به وضع موجود کنن؟

این بی عدالتی ها و ظلمایی که بخودشون میشه رو نمیبینن ؟؟؟!!!!!

یا جرات تجمع اعتراض آمیز ندارن؟؟؟به نظر من این تجمع بیشتر جنبه تبلیغاتی داره.اینکه به دنیا نشون بدن مردم ایران جلوی بی عدالتی ها ایستادن!!!درصورتی که خودمون که تواین مملکت زندگی میکنیم میدونیم که نباید به هیچ چیزی اعتراض کردوگرنه...

تو این وضع با هر عینکی بخوای ببینی همینه.....!!!! راستی بحثمون هم هیچ ربطی به افتخار کردن ایرانی بودنمون هم نداره ها!!!!

پاسخ:
آره قبول دارم ربطی به افتخار کردنمون نداره یه ایرانی معترض هم میتونه به ایرانی بودنش افتخار کنه . نمیتونه؟
به شخصه اگر بهم اثبات شه جایی ظلم مشخصی وجود داره و اعتراض من میتونه کمکی به رفع اون مسئله بکنه حتی اگه به ضررم باشه این کارو میکنم.
همونطور که من تو زمانی که تو یه تشکل دانشجویی مسئول بودم تا مرز تعلیق رفتم.
شاید بهتر باشه علت رو توی جای دیگری جستجو کنید. شاید خوانش شما از وضع موجود با خوانش خیلی از اینایی که شما میگین مثل من فرق داشته باشه.
سلام.
اول اینکه دوتا مطلب اخیرت دیگه خییییییلییییییی چیپه!!!
بعد اینکه میشه شمام خوانشتونو بگید؟؟
ممنون

پاسخ:
سلام
همونطور که توی غذا خوردن ما اول پیش غذا می خوریم که یه چیز سبکه بعد خود غذا که سنگین تره و بعدشم مثلا دسر، جدای از اینا سالاد و ماست هم همراهش می خوریم توی یه مجموعه مطلب هم از نظر عمق باید تفاوت وجود داشته باشه و اصلا لزومی نداره همه ی مطالب توی یه سطح باشن .الان چاقی دغدغه ی خیلی هاست. و کسی هم که یه کم روسو رو بشناسه (که تو پست بعدیم معرفیش میکنم) و حداقل یه کتاب راجع بهش خونده باشه نمیگه حرفاش سطحیه. شاید ما سطحی میبینیمش.
من تو این زمینه با شما هم نظر نیستم.
بعد همه ی چیزایی که من اینجا نوشتم خوانش منه از اطرافم و اصلا نمیشه اینجوری کسی کامل نگاه آدم دیگه ای رو متوجه بشه. و منم نمیتونم تو چند خط توضیحش بدم.

منظور من خوانش شما راجع به نظرقبلیم بودش ...
واسم مهمه ، دوس دارم بدونم شما چه برداشتی از وضعیت موجود ایران دارین؟؟
پلیز هرچند کوتا...

-امیر پایور - بی بی سی:)))))))))
پاسخ:
کوتاه بلد نیستم.
                       پلیز بعدا...
هندونه هم که هم زیر بغلت نمیره و....

اوکی.
پیشاپیش بابت
 این "بعدا " ممنون 
پاسخ:
سپاس
            بابت "ممنون".

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی