پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

786

( زنگ زندگی)

دخترخانمی زیباخطاب به رئیس شرکت امریکایی ج پ مورگان نامه‌ای بدین مضمون نوشت:

من24سال دارم.جوان،زیبا،خوش‌اندام،دارای تحصیلات آکادمیک هستم.چگونه میتوانم بامردی ازدواج کنم که به اندازه شمادرآمدداشته باشد؟

جواب مدیرشرکت مورگان:...

درآمدسالانه من باآرزوی شماهمخوانی دارد،اماازدیدیک تاجرازدواج باشمااشتباه است.آنچه شمادرسردارید مبادله منصفانه"زیبائی"با"پول"است.زیبایی شمارفته‌رفته محومیشوداماپول من بعیداست بربادرود.درآمدمن بالاترخواهدرفت اماچین وچروک وپیری جایگزین زیبائی شماخواهدشد.من یک"سرمایه روبه رشد"هستم اماشمایک"سرمایه روبه زوال".پس آدم پولدارنادان نیست باشماازدواج کند.مافقط باامثال شماقرارمیگذاریم اماازدواج هرگز.

امااگرشماعلاوه برجوانی وزیبائی کالاهای باارزشی مثل"انسانیت،پاکدامنی،شعور،اخلاق،تعهد،صداقت،وفاداری،حمایت وعشق "داشته باشیدکه مثل سرمایه من روبه رشدباشدیاحداقل نفع آن ازمن منقطع نشودآنوقت احتمالااین معامله برای من هم سودفراوانی خواهدداشت.چون ممکن است من فاقددارایی های شماباشم ومن بعدازچندمدت ازازدواج برای زندگی مشترک شدیدابه آنهانیازپیداخواهم کرد.

امیدوارم این پاسخ کمکتان کند.

‏چیزی بنویسید... دخترخانمی زیباخطاب به رئیس شرکت امریکایی ج پ مورگان نامه‌ای بدین مضمون نوشت:

من24سال دارم.جوان،زیبا،خوش‌اندام،دارای تحصیلات آکادمیک هستم.چگونه میتوانم بامردی ازدواج کنم که به اندازه شمادرآمدداشته باشد؟

جواب مدیرشرکت مورگان:
درآمدسالانه من باآرزوی شماهمخوانی دارد،اماازدیدیک تاجرازدواج باشمااشتباه است.آنچه شمادرسردارید مبادله منصفانه"زیبائی"با"پول"است.زیبایی شمارفته‌رفته محومیشوداماپول من بعیداست بربادرود.درآمدمن بالاترخواهدرفت اماچین وچروک وپیری جایگزین زیبائی شماخواهدشد.من یک"سرمایه روبه رشد"هستم اماشمایک"سرمایه روبه زوال".پس آدم پولدارنادان نیست باشماازدواج کند.مافقط باامثال شماقرارمیگذاریم اماازدواج هرگز.

امااگرشماعلاوه برجوانی وزیبائی کالاهای باارزشی مثل"انسانیت،پاکدامنی،شعور،اخلاق،تعهد،صداقت،وفاداری،حمایت وعشق "داشته باشیدکه مثل سرمایه من روبه رشدباشدیاحداقل نفع آن ازمن منقطع نشودآنوقت احتمالااین معامله برای من هم سودفراوانی خواهدداشت.چون ممکن است من فاقددارایی های شماباشم ومن بعدازچندمدت ازازدواج برای زندگی مشترک شدیدابه آنهانیازپیداخواهم کرد.

امیدوارم این پاسخ کمکتان کند.‏

نظرات  (۴)

سلام
مطالب خوبی گذاشتی ولی تعجب میکنم چرا اینقدر بازدیدت کمه
می خوام یه روش خوب بهت معرفی کنم واسه بالا بردن بازدیدکنندگان وبلاگت
برو تو سایت 24 آی پی عضو شو بعد رو گزینه کسب امتیاز کلیک کن بعد امتیازات رو به وبلاگ خودت اختصاص بده بعد می بینی که چجوری بازدید وبلاگت بالا میره حتما امتحان کن
اینم آدرسش
www.24ip.ir
سلام:)
بخودم قول داده بودم تا قراداداجتماعی  رسو رو نخوندم اینطرفا پیدام نشه؛کتابه رو نخوندم اما الان اینجام...
الحق و الانصاف که  این آقا تاجره بوده ها؛چه دو دوتا چارتایی راه انداخته...
واسه اونا که ازدواج معنی داره چرا توی  این مورد اینقدر سخت گیری کرده حالا؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا این تاجر مطمینه که"پول من بعیداست بربادرود.درآمدمن بالاترخواهدرفت"
تازه با این همه عمل زیبایی آدما پول داشته باشن هرگز چین وچروک صورتشونم زیاد نمیشه که هیچ میتونن هربار متفاوت و زیباتر هم بشن زیر دست این جراحای زیبایی!!!!!


پاسخ:
سلام
        خوش آمد مجدد......
در ضمن اتفاقا برای اونا اون معنایی که ازدواج برای ما داره رو نداره لزوما...

اشتباه تایپی خورد!!

دقیقا منظور من " نداره "  بودش...

اگه واسه اونا معنی ازدواج و تشکیل خانواده و اهمیت رشد وپروش فرزند تحت نظارت و محبت پدر و مادر در یک کانون  قابل هضم بودکه ؛ توی تحلیل کارشناس پنج شبه ی بی بی سی از مسیله "طلاق در جامعه ایران " بعد از چیدن کلی صغری و کبری جامعه شناسانه و فرهنگی و سیاسی -امثال جنگ و انقلاب- این نتیجه گیری نمیشدکه :

پس حالا ما باید بشینیم آسیب شناسی-!!!-کنیم که چرا در جامعه ایران طلاق به نسبتی که باید باشه؛نیست و از میزانی که باید باشه کمتره!!!!!!!1

 

پاسخ:
یکی از مشکلات و نقاط ضعف فضای مجازی برای طرح بحث های نسبتا چالشی اینه که با یه اشتباه تایپی کلا مسیر عوض میشه. حتی من همین الان هم نتونستم کاملا متوجه منظور شما بشم.
الان شما خواستین با کنایه بگین که برای اونا ازدواج معنا داره و ما اشتباه می کنیم که میگیم بنیان خانواده توی اروپا سسته آیا؟؟
نه؛منظورم این نبود.
کلا چون هدف و ماهیت خانواده در دنیای غرب و شرق باهم متفاوتن؛ اصلا نمیتونیم  مقایسه شون کنیم باهم...
حتی نمیتونیم یه صفت ثابت مثل همین سست بودن رو  در  یک معنای واحدواسه این دو بکار ببریم...


پاسخ:
مرسی
این نظرتون تامل برانگیز، شیک، عمیق و حساب شده بود.
مرسی بابت بیانش
البته فکر کنم از دستتون در رفت.....
شاید همه ی این حرفا درست باشه اما میشه حداقل تو فضای ذهنی و نظری یه سری ملاک و معیار تعریف کرد بعد با آمار های معتبر به یافته های عملی مناسب و مقایسه ای در این زمینه رسید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی